Reklamační řád
je nedílnou součástí Všeobecných Obchodních Podmínek, (dále jen „VOP“) a byl zpracován dle ustanovení zákona č.
89/2012 Sb., Občanský zákoník ač. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
„Zákon“), vztahuje se na spotřební Zboží, u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za
vady (dále jen „Reklamace“).
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) ještě před
objednáním zboží.
Záruční doba začíná běžet od data převzetí zboží Kupujícím (dále jen “Kupující-spotřebitel“), pro kterého je
poskytována záruční doba 24 měsíců, nebo Kupujícím (dále jen „Kupující–podnikatel“), který při uzavírání a plnění
smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti, platí pro něj pravidla uvedená ve VOP pro firmy, je poskytována
záruční doba na prodávané zboží 12 měsíců.
Je-li na výrobku, jeho obalu nebo v návodu vyznačena v souladu se zvláštními předpisy lhůta k použití, skončí
záruční doba uplynutím této lhůty.
- Rozpor s kupní smlouvou
V případě dodání zboží v rozporu s kupní smlouvou má Kupující právo na to, aby Prodávající bezplatně a bez
zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího Kupní smlouvě, a to podle požadavku Kupujícího buď
výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může Kupující požadovat slevu z ceny věci nebo
od smlouvy odstoupit. Shodou s Kupní smlouvou se zejména rozumí, že prodávané zboží má jakost a užitné
vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi
prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro zboží takového druhu obvyklé, že
odpovídá požadavkům právních předpisů, množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro
použití zboží uvádí nebo pro který se zboží obvykle používá.
- Kontrola zboží při převzetí
Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky. Pokud je při převzetí zjištěno
mechanické poškození obalu zásilky, či neúplnost zásilky, je nutné za přítomnosti dopravce vyhotovit do
přepravních
dokladů záznam o poškození a nechat si tuto skutečnost dopravcem potvrdit, případně zásilku nepřevzít. Bez
tohoto
potvrzení není možné uznat reklamaci mechanicky poškozeného, či jinak znehodnoceného zboží způsobenou při
přepravě.
Reklamaci neúplné či chybné dodávky je možné uplatnit do 24 hodin od převzetí zásilky.
V případě, že se reklamuje poškozené zboží a žádá se o zaslání náhradního zboží, je potřeba požadavek zaslat
jako
reklamaci na mail: EKOPLANT@email.cz a vadu zboží doložit fotodokumentací. V případě nutnosti bude Kupující
vyzván
k zaslání poškozeného výrobku poštou s kopií faktury a popisem závady, nejlépe s fotografiemi poškozených
položek.
Při osobním převzetí zásilky, je nutné překontrolovat kompletnost, správnost a nepoškozenost objednávky
Kupujícím
přímo na místě. Kupující převzetím zboží dává souhlas, že veškeré zboží bylo převzato nepoškozené a
kompletní. Na
pozdější reklamace nekompletnosti či mechanického poškození zboží nebude brán zřetel.
- Reklamace
V případě, že se v průběhu záruční doby vyskytne vada, má Kupující právo na reklamaci ve smyslu § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
Předání reklamovaného zboží
Reklamaci lze uplatnit zásilkou označenou REKLAMACE doručenou na provozovnu
společnosti
EKOPLANT, s.r.o. Huťská 1496, 272 01 Kladno. Kupující je povinen zboží zajistit tak, aby nedošlo během
přepravy
k poškození vráceného zboží. V případě doručení poškozené zásilky přepravcem, nebude zásilka Prodávajícím
převzata. Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené Kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně
spotřebováno, vzniká Prodávajícímu vůči Kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu
vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny.
Upozornění: Neposílejte zboží na dobírku - nebude převzato.
Kupující je povinen v rámci zákonné lhůty prokázat nabytí zboží pomocí dokladu o koupi.
Kupující uplatňující reklamaci předá zboží čisté, s dokladem o nabytí s popisem závady, která je předmětem reklamace
a potřebnými kontaktními údaji.
V případě osobního předání reklamace bude s kupujícím sepsán protokol o převzetí reklamace, kde bude uvedeno, kdy
byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace je požadován.
Nebude-li kterákoli z podmínek zde uvedených ze strany Kupujícího řádně splněna, nebude reklamace uznána jako
oprávněná a následně vyřízena.
Řešení reklamace uplatněné spotřebitelem
Jde-li o vadu odstranitelnou, vzniká Kupujícímu právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu
vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li takový postup možný, má právo
na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy.
Jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, vzniká Kupujícímu právo na výměnu vadného zboží nebo
odstoupení od kupní smlouvy.
Reklamace se nevztahují na případy:
- vznikla-li závada nebo poškození prokazatelně nesprávným užíváním, v rozporu s návodem k použití, chybnou
manipulací, mechanickým poškozením anebo jiným nesprávným jednáním Kupujícího
- na vady, které vznikly běžným opotřebením
- vady způsobené vlivem živelných katastrof
Oprávněnost každé reklamace a její posouzení provede odborný pracovník firmy.
Termíny pro vyřízení reklamace
V případě oprávněnosti reklamace bude tato vyřízena. Kupující bude následně vyzván k odběru zboží anebo toto zboží
Prodejce zašle Kupujícímu zpět. Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem
reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdější
reklamaci nebude brán zřetel.
V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží, nová záruční lhůta začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím. V
případě oprávněné reklamace má Kupující spotřebitel právo na náhradu nutných nákladů spojených s reklamací (zejména
poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží). Stejné právo náleží i Kupujícímu pro případ odstoupení
od smlouvy z důvodu vady zboží. Náklady spojené s přepravou zboží ke Kupujícímu po vyřízení reklamace jsou hrazeny
Prodávajícím. Nárok na úhradu vzniklých nákladů je Prodávající oprávněn kompenzovat formou kupónů či slev z dalších
objednávek.
V případě nepřebrání reklamace Kupujícím si Prodávající vyhrazuje právo účtovat Kupujícímu náklady spojené s
opakovaným zasláním reklamovaného zboží.
V případě neoprávněnosti reklamace přísluší Prodávajícímu právo uplatnit nároky na další skutečně vynaložené náklady
spojené s neoprávněnou reklamací (tj. náklady na práci vzniklé při testování výrobku, zjištění závady, vynaložené
poštovné při vrácení reklamace zpět Kupujícímu apod.). Neoprávněnou reklamací se rozumí reklamace, která byla
uplatněna po skončení zákonné lhůty, nebo závady, které byly způsobeny nešetrným zacházením, neodborným zacházením,
nepostupováním podle návodu ke zboží, nesprávným skladováním a vady vzniklé běžným používáním.
Reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však dle zákonných podmínek ode dne jejich uplatnění,
pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na lhůtě delší. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako
by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Reklamační řád je platný od 1.1.2020
Níže naleznete ke stažení reklamační formulář a také formulář pro odstoupení od smlouvy.
Reklamační protokol
Formulář odstoupení od kupní smlouvy